Home staging – na czym polega i dlaczego warto na niego postawić?

Home staging – na czym polega i dlaczego warto na niego postawić?

Home staging to sztuka aranżowania wnętrz, zazwyczaj wykonywana przez profesjonalne firmy. Jest to szczególnie dobre rozwiązanie, jeśli w planach mamy sprzedaż nieruchomości lub jej wynajem. Musimy zdawać sobie sprawę z faktu, że to, jak wygląda nasze mieszkanie czy dom, ma wpływ na decyzje potencjalnych klientów.

Na czym dokładnie polega home staging? Czy warto zainwestować w profesjonalną firmę, a może lepiej samodzielnie zadbać o wygląd mieszkania?

Ogłoszenie, które przyciąga uwagę

Ogłoszenie o sprzedaż mieszkania czy domu bądź wynajem nieruchomości, to dopiero początek drogi do znalezienia klienta. Dobrze skonstruowana treść, a do tego zdjęcia oddające rzeczywisty wygląd obiektu, są w stanie sprawić, że zainteresowanie będzie duże. Słowo klucz w tym przypadku to realne zdjęcia. Nie chodzi o to, aby zakłamywać rzeczywistość i przedstawiać coś, co tak naprawdę nie istnieje bądź dopiero ma powstać. Takie ogłoszenia nie wzbudzają zaufania.

Jeśli potencjalny klient lub najemca widzi na zdjęciu coś, co ma dopiero zostać zmienione czy odświeżone, co gorsza, przedstawia się mu wygląd nierealny, uwzględniając elementy, które nie podlegają wynajmowi czy sprzedaży, trudno będzie o dalsze zainteresowanie.

Podobnie rzecz się ma, gdy przedstawiamy nieruchomość w niekorzystnym świetlne. Nawet najlepsze dodatki, przemyślana aranżacja i wysokiej jakości materiały nie wzbudzą zainteresowania, jeśli są przytłoczone widocznym bałaganem, chaosem czy nadmiarem osobistych pamiątek. Home staging jest tu w stanie pomóc, bo profesjonaliści wiedzą, co przyciąga uwagę, a co sprawia, że z ogłoszeniem mało kto się zapoznaje.

Najważniejsze elementy home stagingu, czyli jak odmienić wnętrze?

Wnętrze możemy odmienić, korzystając z pomocy profesjonalnych firm zajmujących się home stagingiem lub na własną rękę. Ta pierwsza opcja jest dobra dla osób, które chcą sprzedać lub wynająć nieruchomość o bardzo dużej wartości i potrzebują dołożyć detale, drobne akcenty na pierwszy rzut oka niewidoczne, a jednak wpływające na ogólne wrażenie.

Samodzielna praca polega na kilku etapach, które trzeba wdrożyć. Mowa o:

czystości – nawet skromne metrażem i niekoniecznie prezentujące określony styl mieszkanie może mieć mnóstwo zainteresowanych osób, jeśli jest uporządkowane, czyste i pozbawione jakiegokolwiek bałaganu. Kurz, zabrudzenia, zaniedbania, zlew pełen naczyń, porozrzucane ubrania – jeśli cokolwiek z tego jest widoczne na zdjęciu lub klient zauważa to już na miejscu, trudno będzie o dobre wrażenie. Czystość to zatem podstawa;

dobrym oświetleniu – jasne wnętrza są ciekawsze, przyjaźniejsze, a w praktyce zapewniają lepsze funkcjonowanie przyszłych domowników. Jeśli do dyspozycji są małe okna, położenie obiektu sprawia, że we wnętrzach jest dość ciemno, a być może niektóre pomieszczenia pozostają całkowicie pozbawione okna, np. „ślepa” kuchnia, trzeba zadbać o odpowiednie oświetlenie.

Lampy, które dają dużo równomiernie rozproszonego światła, ciepłego, aby uzyskać wrażenie przytulności. Lampy powinny być dopasowane do stylu wnętrza. Nie trzeba od razu wymieniać wszystkich źródeł światła. Czasami wystarczy inwestycja w jedną nową lampę, ciekawą wizualnie, sprawiającą, że dane pomieszczenie czy strefa staje się funkcjonalne, a światło dodatkowo podkreśla np. ciekawie wykończoną ścianę czy element dekoracyjny, aby uwydatnić walory obiektu. Inwestycja w jedną lampę może podnieść wartość całej nieruchomości! Bardzo ciekawe propozycje oświetleniowe można znaleźć na stronie https://azzardo.com.pl/;

uprzątnięciu pamiątek i rzeczy osobistych – potencjalni kupcy czy najemcy w nowych przestrzeniach chcą się poczuć jak we własnym domu. Tu będą dominować ich pamiątki i rzeczy osobiste, dlatego te rzeczy należy usunąć przed prezentacją nieruchomości. Jeśli są widoczne, zainteresowanym trudno wyobrazić sobie siebie w danym wnętrzu.

Tylko lub aż tyle wystarczy, aby nieruchomość zyskała większe zainteresowanie. Postawmy zatem na home staging – samodzielny lub z pomocą profesjonalistów.

 

Artykuł sponsorowany

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *